Marcela Moscovciuc are doar 25 de ani, este licenţiată în design vestimentar şi a reuşit deja să-şi înfiinţeze propriul brand şi atelier – MĂR ALB. Deşi crede că omul îşi face norocul cu propriile sale mâini, Marcela a avut, totuşi, parte şi de ceva noroc până să devină antreprenoare. Iar acest noroc i-a venit de la soră-sa, Mihaela, care a văzut pe Facebook un anunţ despre un concurs de granturi şi a îndemnat-o să participe.
Marcela avea de ceva vreme ideea de afacere în minte, aşa că nu i-a luat mult timp ca s-o pună pe hârtie.Vroia să-şi deschidă un atelier pentru confecționarea rochiilor de mireasă cu motive etno, în stil modern. A mers cu această idee de afacere la Business Consulting Institute şi s-a înscris în concursul de granturi din cadrul proiectului UE-PNUD „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”. A trecut toate etapele concursului, iar la final s-a ales cu un grant din partea UE de 14160 euro, sumă din care şi-a procurat o mașină de cusut şi brodat, un surfilator şi, desigur, mobilierul necesar. Acum, atelierul este pe deplin funcţional şi dacă mai ieri Marcela îşi căuta un loc de muncă, azi caută să angajeze croitorese.
Marcela Moscovciuc: “În acest atelier vrem să recreăm frumuseţea tradițiilor, care să poată fi admirată în veşmântul unei rochii de mireasă, într-o ie sau o cămașă. Când trăiești în acest mediu al vestimentației, ideile îţi vin mai uşor. Pentru teza mea de master alesesem crearea rochiilor de seară cu motive populare. Având deja schițele şi mostrele de decor, iată că a venit această oportunitate să particip în concurs şi să obţin acest grant”.
Astăzi, atelierul MĂR ALB îşi croieşte drum pe piaţa vestimentaţiei etno, participă la târguri şi concursuri, execută comenzile individuale.
Succesul Marcelei, aşa cum ea însăşi mărturiseşte, se datorează, în bună măsură, sfaturilor pe care le-a primit de la experţii BCI şi, în special, de la Directorul executiv, Liviu Andriuţă. Ea recunoaşte că la această etapă iniţială a afacerii nu este chiar atât de uşor, că este nevoie de multă atitudine şi dedicare.
Pentru tinerii care au o idee de afacere, dar nu au curaj să o şi dezvolte, Marcela Moscovciuc are un sfat: să lupte, să fac tot ce pot, pentru că nimeni nu va face nimic în locul lor. Când ieşi din expectativă şi începi să acţionezi, atunci apare şi curajul, şi şansa.
Proiectul de abilitare în afaceri a tinerilor de pe ambele maluri ale Nistrului a fost lansat acum doi ani cu sprijinul financiar al Uniunii Europene. Proiectul se desfăşoară în cadrul Programului „Susținerea Măsurilor de Promovare a Încrederii” şi este implementat de PNUD Moldova, în parteneriat cu Business Consulting Institute și Camera de Comerț și Industrie din Tiraspol. În total, 70 de tineri de pe ambele maluri ale Nistrului au beneficiat de granturi UE pentru a se lansa în afaceri. Aceste afaceri au generat sute de locuri noi de muncă. A fost lansată o platformă on-line de cooperare și s-au încheiat un număr impunător de contacte de afaceri între antreprenorii de pe ambele maluri.